Tänääån se sitte viimein tapahtu. Totaalinen hermojen menetys. Ja viimesenä kuvauspäivänä. Kilahtamisen lähti parrasta.

Eli tänään minun piti vielä maskeerata parta. Eli laittaa miehelle karvaa naamaan kun omansa hän oli jo edellisenä päivänä ajellut. Aamusta kähtien tyyppi haukkui ja ilkeili minulle maskista ja ns. ammatillisesta osaamisestani. Tein hänelle parran mutta sepä ei hänelle kelvannut vaan karvaa olisi pitänyt laiuttaa lisää sellaisiinkin kohtiin missä sitä ei ollut ollut aikaisemmin. Sanoin että en rupea laittamaan koska siitä tulee sitten klaffivirhe. hän käski tehdä niin kuin hän sanoo ja minä sanoin että teen niin kuin minä sanon ja se kun ei hänelle kelvannut niin löin hänelle värkit käteen ja sanoin että on hyvä ja tekee itse kun kerran tuntee osaavansa paremmin. Painelin ulos ovesta ja jätin näyttelijäherran värkkäämään karvoitustaan. Eipä hän sitä osannut laittaa ja joutui lopulta pyytämään minut takaisin laittamaan.

SEuraava kohtaus raivaria näyteltiin kuvauspaikalla. Jätkä meni vessaan ja pilasi viikset jotka olin tehnyt sitten hän tuli minulle valittamaan että nämäö on pilalla ja häneltä lähti meikkivoiteet ja puuterit huulesta. Sanoin että en ottanut koululta muuta mukaan kuin mustaan silmään ja veriruhjeisiin tarvittavat värit. Hän rupesi raivoamaan minulle että mikset pidä tavaroita mukanasi. Mulla kiehahti uudelleen ja huusin että mikset itse pidä aivojasi mukana. Hän oli omasta mielestään meistä ainoa joka niitä käyttää. Siis aivoja. Suuri diivamme riensi kertomaan tuottajalle ja ohjaajalle kuinka paha meikkaaja kiusaa. Oli kuulemma sanonut että jos olisimme ammattilaistuotanto hän olisi antanut minulle potkut aikoja sitten. Kun kuulin tämän tuumasin että jos olisimme ammattilaistuotanto niin A. näyttelijä ei todellakaan voisi sanoa meikkaajaa irtio vaan sen tekee tuottaja ja B. jos olisimme ammattilaisia, hän ei olisi todellakaan näyttelijänä elokuvassa.

Ilmeisesti kilari katsottiin tuotantoryhmässä jollakin tavalla oikeutetuksi koska tuottaja tuli pyytämään minulta että neuvoisin toista tyttöä meikin teossa, JOS pystyisin siihen siinä mielentilassa. Sama hekilö on nimittäin rassannut koko tuotantoryhmää viimeiset kaksi viikkoa ja jokaisella on ollut sen kanssa hermo kireällä. Minulla vaan meni ekana poikki.