MInulla on ystävä jonka olen tuntenut vuosia. Lähes koko sen ajan olemme olleet parhaat kaverit ja pitäneet yhteyttä. Tänä syksynä olemme ensimmäistä kertaa yläasteen jälkeen samassa koulussa ja alkuun olin siitä oikeen iloinen. Nyt en enää ole niinkään varma. Minusta on kyllä oikeen hyvä että hän on täällä saanut uusia ystäviä ja kavereita ja saanut niitä ihan itsekkin eikä vain lähinnä minun kauttani. Se on hyvä mutta sen jälkeen hän on alkanut käyttäytyä minua kohtaan koko ajan vain töykeämmin ja huonommin. Hän on huutanut minulle, käskenyt painua vittuun, puhunut todella epäystävälliseen sävyyn minusta jopa kuulteni ja eräänä iltana hän oletti että juoksen hänen luokseen kun hän viheltää minua kuin koiraa. Suunnilleen kaikki tämä on tapahtunut aina silloin kun eräs hänen luokkatoverinsa on hänen luonaan käymässä.

Tässä se ystävyys punnitaan. Kun alkaa tutustua uusiin kiinnostaviin ihmisiin alkaa näköjään vanhat kaverit tuntumaan toisarvoisilta tapauksilta ja sitten niistä voi puhua miten sattuu ja kohdella myös. Eihän sen näin pitäisi olla.